Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

У Львові вшанують видатного композитора Мирослава Скорика
Зеленський призначив гранти 16 молодим діячам мистецтв
Луганська обласна філармонія та "Культурний десант" проводять на Львівщині концерти для українських захисників
У Запоріжжі яскраво закриють симфонічний сезон із зірковими гостями 
Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Українські активісти виграли суд у Німеччині проти диригента, що підтримував російську оперну співачку Анну Нетребко
«Графічна музика: коли партитура стає мистецтвом»
50 концертів та виставка: червень в Львівському Органному залі
Події червня від Національного будинку музики
Філармонія Дніпра запрошує на грандіозне закриття симфонічного сезону
Українська музика на Java Jazz Festival 2025
Вчені відтворили образ Людвіга ван Бетховена
У Національній Опері понад 150 артистів з різних країн виконають твори Моцарта та Відманна
У Чернівцях попрощаються з видатним музикантом та композитором
Кличко вручив премію "Київ" митцям: хто отримав нагороду
У Швеції викрили пов'язаних із путіним росіян, які обманним шляхом проводили музичні конкурси
Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Вечір оперних арій
«Золотий обруч» - нове сценічне прочитання класики
«Багатоголосся. Барви України»
Сила традиції та нові сенси: чим здивує KharkivMusicFest 28 та 29 травня
Концерт «Легіт»: INSO-Львів, Академія музики та французький диригент — у Львові та Івано-Франківську
1 червня: Львівська філармонія запрошує на події, присвячені Мирославу Скорику
«Ретро Муз Фест»
Віват, Примадонна!
Повернення «Золотого обруча»: премʼєра у Львівській опері в постановці Івана Уривського
Піші екскурсії від Музеїв Соломії Крушельницької та Станіслава Людкевича: весняна прогулянка містом музики
Закриття 68-го Запорізького симфонічного сезону
«Гія Канчелі 90»
На сцені Нацопери відбудеться прем'єра балету "Лісова пісня"
До 20-річчя вистави «Наталка Полтавка» у Театрі імені Івана Франка відкриється ювілейна виставка
Філармонія Дніпра запрошує на закриття симфонічного сезону
Стартує III музичний фестиваль "Рівненські класичні резиденції"
Хореографиня Катерина Курман - лауреатка премії імені Анатолія Шекери 2025 року
Оперна співачка Зоряна Кушплер презентує у Львові нотну збірку українських арій і романсів та проведе вокальний майстерклас
Концерти в Одеському Ботанічному саду відкривають сезон
Народний камерний хор "Лукаш" відсвяткував своє 20-річчя
Житомирська обласна філармонія запрошує на відкриття Всеукраїнського фестивалю камерної музики
LISOVA: сучасна вистава відкриється вже 24 травня в Одеському оперному
Львівський залізничний вокзал прийняв театральний перформанс
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg