До Києва зі Львова через Угорщину | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
До Києва зі Львова через Угорщину
Ермінь Йожеф
Пірієв Олександр Валерійович
До Києва зі Львова через Угорщину
Йожеф Ермінь
5 листопада 2016, субота
Поширити у Facebook

Із 2014 року портал Music-Review Ukraine (керівник – Олександр Пірієв) розпочав у столиці новий культурно-мистецький проект «Нова філармонія», орієнтований на класичну музику. Організатори поставили перед собою мету професійно пропагувати музичну культуру в Україні та за її межами.

У 2016 році для досягнення максимальної концертної активності творчі сили було об’єднано з командою UKR Artists. Результат діяльності такого тандему не змусив довго чекати.

 Йожеф Ермінь

Цьогорічний третій концертний сезон уже потішив своїх шанувальників програмами «Парад солістів», Latin Jazz Night – у виконанні Київського квартету саксофоністів та «Мадярський сувенір» – речиталь Йожефа Ерміня. А заплановано ще концерт львівського ансамблю солістів Leopolis із програмою з творів С. Рахманінова та концерт Київського струнного квартету.

Автори проекту піклуються про якомога ширшу географію таких мистецьких акцій. Так, львівський піаніст Йожеф Ермінь зіграв свою сольну програму у столичному Будинку актора, яку напередодні виконав у Ніжинській дитячій музичній школі. Маючи за плечима прекрасну виконавську школу, він гастролює по світу як соліст, камерний виконавець, акомпаніатор із величезним репертуаром. У мистецьких колах піаніст відомий, перш за все, як пропагандист та вмілий інтерпретатор музики ХХ століття.

У його репертуарі знаходимо сучасні твори, які вимагають неабиякої технічної вправності: Klavierstucke Карлгайнца Штокгаузена, «20 поглядів на немовля Ісуса» Олів’є Мессіана. Але вагому частку складають також роботи українських композиторів. Немало фортепіанних творів було написано і присвячено йому як першому виконавцю. Саме за активне пропагування української музики його було нагороджено премією імені Лева Ревуцького (1993) та премією імені Станіслава Людкевича (2003).

Й. Ермінь – постійний учасник міжнародних фестивалів. А приїзд маестро до Києва – це велика мистецька подія.

Йожеф Ермінь має угорське коріння, тож сама назва програми «Мадярський сувенір» викликала інтерес. Але грав він різностильову та різножанрову програму, яка не обмежувалася роботами мадярських композиторів. Перші твори концерту окреслили музичну панораму останнього століття.

Соната № 1, ор. 22 Альберто Хінастера – аргентинського композитора – прозвучала яскраво та ефектно. Виконавець уміло дібрав темпи, в яких продемонстрував блискучу віртуозну техніку токатного типу та майстерне володіння звуком. У професійній інтерпретації слухачі відчули нестримні латиноамериканські ритми поряд із тремтливим piano ліричних тем. Іншим національним колоритом був пронизаний твір Богдани Фроляк Stück. Робота сучасної української композиторки відтворювала коломийкові ритми та дала змогу продемонструвати володіння тембровими властивостями інструменту.


Наступна частина концерту була представлена творами угорських композиторів. 7 п’єс, ор. 11 Золтана Кодая відтворювали фольклорні мотиви секейського народу, що втілювалися у квазіфлейтових награваннях. Центральний номер циклу «Епітафії» – виконавець присвятив пам’яті Віталія Кирейка, який нещодавно пішов із життя. Цей твір маловідомий і його мало хто виконує, тож публіка сприйняла його особливо. Продовжила концертну програму Соната, ор. 80 Бели Бартока. Композитор уміло поєднав у творі фольклорний матеріал із сучасними техніками. Майстерно відтворені специфічні інтонаційні звороти, імітація народних награвань і танцювальна ритміка проникали крізь полішарову фактуру.

А суто романтичним був завершальний блок концерту. Сім фантазій, оp. 116 Йоганнеса Брамса та Фантастичні п’єси, ор. 12 Роберта Шумана продемонстрували ретельне прочитання авторського тексту, відшліфовану агогіку та м’яке туше, що дозволило втілити різноманітні характери, тонкі нюанси музичних образів.

Зачарована публіка довго не відпускала музиканта зі сцени. На знак подяки за бурхливі овації Йожеф Ермінь виконав «на біс» твір «Аве Марія» Ференца Ліста, й це стало музичною родзинкою вечора.

Так відбувся музичний діалог століть, стилів і національностей, який можна завершити словами Йожефа Ерміня: «Не поділяю музику на старовинну і сучасну. Для мене вона є хороша і погана».


Автор: Олена ПРОКОПОВА
Фото: Юрій Тоцький
Виконавці: Йожеф Ермінь
Діячі мистецтв: Олександр Пірієв
Концертна організація: UKR Artists, Національний портал академічної музики “Music-review Ukraine”
Концертний зал: Концертний зал Будинку актора
Джерело: "Культура і життя"



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
17.jpg