Феєрія звуку | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Феєрія звуку
Остапенко Андрій
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Квартет гітаристів
Феєрія звуку
Концерт-закриття Міжнародного гітарного фестивалю «Київ-2010»
19 грудня 2010, неділя
Поширити у Facebook

Того вечора в Колонному залі був не аншлаг, а «переаншлаг» – не часто в партері з’являється додатковий ряд стільців.

Шанувальники музики, професійні музиканти-гітаристи, численні журналісти зібралися тут, насамперед, через заявлену виняткову програму:

Концерт для гітари, бандонеона та струнного оркестру Астора П’яцолли, улюблений усіма поціновувачами гітарної музики «Аранхуес», а також – цікавий і до того в нас не виконуваний «Андалузький» концерт для чотирьох гітар з оркестром Хоакіна Родріго.

Саме «Андалузький» концерт у виконанні «Київського квартету гітаристів» та філармонійного симфонічного оркестру під орудою Ігоря Палкіна і розпочав програму. Але, хіба що, за винятком вступних та заключних акордів, у грі артистів не відчувалося особливої наснаги, якою, власне, й народжена яскрава та радісна музика Родріго.

Квартет гітаристів "Київ"
Київський квартет гітаристів

Так саме немузично, а, скоріше, – методично, по-учнівськи, солісти «змагалися» з оркестром.

Не чулося й очікуваної барвистості звучання оркестру й багатого звукового розмаїття, передбаченого композитором застосуванням чотирьох (!) гітар.

Вочевидь, і оркестру, і солістам, зокрема, щодо звукової різноманітності не завадило б повчитися у Рафаеля Серралета.

Його виступ як раз і продовжив концерт-закриття фестивалю.


Рафаель Серралет
Першим був «Аранхуес».

Бадьорі гітарні фанфари привернули увагу залу, проте, так і не оживили оркестру.

Відтак, з першою святковою частиною «Аранхуесу» відбулося приблизно теж саме, що й з «Андалузьким».

Взагалі, оркестр, який мав постійно «провокувати» соліста на змагання, навпаки – сковував його.

Рафаелю доводилося, буквально, боротися з оркестром, щоб якось заставити його оживитися.

Здавалось, ситуацію врятували ємні, чудової барви та співучості вступні арпеджіо соліста із знаменитого «Адажіо».


Рафаель Серралет

Проте, як на мене, віднайти спільну «тональність» солісту й оркестру до кінця так і не вдалося – публіка вважала інакше й вимагала «бісу»: та не помилилася.

Зігране Рафаелем разом зі струнними «Oblivion» Астора Пяцолли було фантастичним.

Здавалось, збірний концерт переросте в сольний. А після виконаного Серралетом «Капріччіо» Франсіска Тарреги, у всіх слухачів Колонного залу, одночасно, що називається, «знесло дах».

В другому відділі на них чекав не менший злет. Все розпочалося Концертом для гітари, бандонеону та струнного оркестру Астора Пяцолли.

Партію гітари виконував Андрій Остапенко, бандонеон же замінив близький за звучанням баян – грав Юрій Карнаух.

Солісти чудово зливалися в ансамблі, особливо темброво, на диво оживився й оркестр.

Відтак, після попереднього емоційного потрясіння, слухачі дещо прийшли до тями, піддавшись чарівним ритмам й мелодіям «Великого Астора».


Андрій Остапенко та Юрій Карнаух

Далі усі очікували побачити на сцені Карло Маркіоне, проте, як з’ясувалось, він так і не долетів до Києва через негоду.

До речі, з певними пригодами до нас дістався й Рафаель Серралет: десь в дорозі загубилися деякі його валізи.

Та, як зауважив головний директор фестивалю Дмитро Остапенко (зокрема, щодо Маркіоне), організатори вже звикли до подібних «сюрпризів», адже кожного року на фестивалі трапляється щось непередбачуване.

Відтак, розпочавши другий відділ концерту, його непередбачено й завершив Андрій Остапенко – «Іспанським» Концертом для гітари з оркестром Миколи Стецюна.

Він прозвучав блискуче, яскраво, просто чудово і в цьому неабияку роль відіграв, зокрема, – винятково-соковитий тембр гітари, здобутий Остапенком.


Андрій Остапенко

В результаті всі опинилися в спільному захваті: і слухачі і виконавць, тож в останнього не було іншого виходу, ніж двічі зіграти «на біс». Публіку, здавалось, взагалі не вдасться втихомирити… Цікаво, а що б було, коли Остапенко й Серралет заграли разом?

Хто-зна, можливо, ця чи якась подібна ідея втілиться на майбутньому фестивалі, тим паче, що в його межах проходитиме конкурс, відтак, буде більше цікавих музикантів, а отже – й можливостей.
Гадаю, й твори підходящі також знайдуться.

Хвилює тільки одне: якщо наступні фестивалі триватимуть в подібному до цього ключі та ще й на крещендо, треба буде розширювати Колонний зал й, вочевидь, виставляти охорону на випадок захисту від захоплених фанатів.
Але, про те, що буде далі напевно, дізнаємось за рік.

Спеціально для «Music-Review Ukraine»


Автор: Ганна Волчок
Фото: Сергій Пірієв
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України, Квартет гітаристів "Київ"
Виконавці: Андрій Остапенко
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Конкурс (фестиваль): Міжнародний фестиваль гітарної музики "Київ"


Фотоальбом:Фотоальбом



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
101226_001.jpg