Як відмітили ювілей «Кармен» у Києві? | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Як відмітили ювілей «Кармен» у Києві?
Бойко Олександр
Крамарєва Оксана
Пащук Сергій
Як відмітили ювілей «Кармен» у Києві?
Національна опера України долучилася до святкувань найпопулярнішої опери у світі. За  диригентським пультом стояв запрошений гість – маестро Фелікс Арданас (Іспанія)
29 квітня, вівторок
Поширити у Facebook

Опера Жоржа Бізе «Кармен» має безпрецедентну популярність упродовж 150 років. Тому увесь мистецький світ відзначає цю подію: театри – показом своїх постановок, філармонічні організації – концертним виконанням цього чудового вокально-симфонічного твору. Пошта Франції випустила  марку на відзнаку 150-річчя її першого виконання, яке відбулося 3 березня 1875 в театрі Опера-комік в Парижі. Оперу давно розібрали на музичні цитати, її мелодії, запальні  і ліричні, так само популярні, як деякі народні й естрадні пісні.

Сьогодні можна тільки дивуватися, що лібрето і музика «Кармен» знайшли не тільки прихильників, але і ярих супротивників. Тогочасні знавці, які звикли до «вишуканих манер» у мелодіях та інструментуваннях, характерних для вистав паризької опери, здригнулися, почувши ледь не до брутальності енергійні, сповнені живої енергії непідробних почуттів ритми і наспіви. Бізе до глибини душі був вражений холодним прийомом опери. Він чітко усвідомлював, що створив шедевр, і «Кармен» започатковує новий розділ в історії оперного мистецтва. Так і сталося!

Національна опера України долучилася до святкувань ювілею найпопулярнішої опери: 27 квітня її було виконано під орудою молодого, але вже досить відомого в Європі іспанського диригента і піаніста Фелікса Арданаса, який має блискучу освіту, багату творчу біографію й репутацію музиканта, який демонструє глибоку компетентність у симфонічному репертуарі, опері та сучасній музиці.

«Пристрасть і щирість у чистому вигляді» (Ritmo, Іспанія); «сутність нового музичного покоління» (Melómano, Іспанія); «прикметникових найвищих ступенів недостатньо, щоб описати його музичну майстерність» (Fanfare, США); «з великою натуральністю, гарним смаком і стилем» (Pianiste, Франція);  «напружена енергія та ліризм» (Opera World); «жодна тонкість не вислизає від повного контролю іспанського музиканта Фелікса Арданаза» (The Whole Note, Канада) – саме так оцінюють творчість Арданаса музичні критики.

Кияни, які були присутні на виставі, мали можливість переконатися, що жодних перебільшень у цих епітетах нема! Творчий візит маестро до нашої країни, підтримка українських колег-музикантів у важкі воєнні часи – це красномовний прояв громадянської позиції,  вчинок справжнього митця і людини!

У виставі натхненно і злагоджено співали яскраві зірки Національної опери України: Ірина Петрова (Кармен), Олег Злакоман (Хозе), Геннадій Ващенко (Ескамільо), Ксенія Бахрітдінова-Кравчук (Мікаела), Дмитро Агеєв (Цуніга), Оксана Крамарєва (Мерседес), Світлана Годлевська (Фраскіта), Сергій Пащук (Ремендадо), Олександр Бойко (Данкайро), Михайло Кірішев (Моралес).











Виконавці: Олександр Бойко, Оксана Крамарєва, Сергій Пащук
Концертна організація: Національний академічний театр опери та балету України імені Т.Г. Шевченка
Концертний зал: Глядачевий зал Національної Опери України



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
42.jpg