Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені
Глова Тарас
Антонюк Роман
Понайда Василь
Трохимук Роман
Квартет 
Світова класика у виконанні квартету «Тенорз Бельканто» звучала на волинській сцені
26 лютого 2013, вівторок
Поширити у Facebook

День закоханих у Луцьку був відзначений культурною подією — на сцені Волинського облмуздрамтеатру звучала музика, у яку неможливо не закохатись, у виконанні квартету тенорів «Тенорз Бельканто». Колективу вже п’ять із половиною років.

У його складі — професійні виконавці з вищою музичною освітою: Василь Понайда — соліст Львівської обласної філармонії, тенор, Роман Трохимук — соліст Львівського національного театру опери та балету, володар Гран-прі конкурсу ім. С. Крушельницької, тенор, Тарас Глова — студент випускного курсу Національної музичної академії ім. М. Лисенка (Львів), тенор, і Роман Антонюк — соліст Державної чоловічої капели ім. Л. Ревуцького (Київ), баритон.

Гастрольна історія «Тенорз Бельканто» розпочалась у Європі. І лише після двох років виступів, а саме після концерту для представників польського сенату, присутній на ньому прем’єр-міністр Польщі Дональд Туск, спілкуючись із артистами, зауважив, що, мабуть, у себе на батьківщині вони «гіперпопулярні», якщо їх так добре приймають за кордоном.

«Довелося» квартету звернути увагу і на Україну. Здається, нині вони про це не жалкують. Утім, ніде правди діти — рівень популярності класичної музики в Європі вищий, аніж у нас. Там частіші фестивалі, там класична музика доступніша — концертів, телевізійних шоу та цілих каналів, присвячених класиці, значно більше. І значно більша відвідуваність концертів, на яких виступають академічні, «класичні» музиканти.

«Тенорз Бельканто» хочеться порівнювати з кращими виконавцями світу, без перебільшення, адже вони звучать так, як звучало відоме тріо Каррерас — Домінго — Паваротті. Вони справжні професіонали, і якраз професійний підхід у поєднанні з «правильним» музичним смаком, мабуть, є формулою успіху квартету. А наша публіка явно скучила за такою музикою. Справді, коли ви востаннє чули арію Містера Ікс із відомої оперети Імре Кальмана чи арію Альфредо з опери Верді «Травіата»? Та що там Кальман і Верді — наші національні шедеври «Ніч яка місячна», «Чорнії брови, карії очі» або «Ой, ти дівчино з горіха зерня» на вірші Івана Франка рідко почуєш в ефірі, їх швидше знайдеш у глибинах Інтернету у вигляді архівних записів Дмитра Гнатюка чи Анатолія Солов’яненка.

Саме українські пісні викликали найбурхливішу реакцію залу на концерті тенорів у Луцьку. Найдовша ж овація пролунала після виконання квартетом невмирущого романсу «Очи чёрные».

На жаль, у Луцьку концерт квартету «Тенорз Бельканто» проходив без участі оркестру — музичний супровід звучав у запису. Привезти повний склад музикантів складно і організаційно, і економічно. Але у Львові, в Криму, в Чернігові виступи квартету проходили з оркестром, скрізь були аншлаги. Отже, сподіваємось, наступний візит «Бельканто» у Луцьк буде також із оркестром. Можливо, це буде саме той колектив, із яким квартет нещодавно записав свій перший студійний альбом — симфонічний оркестр Чернігівської філармонії.

Відомі арії з опер, неаполітанські пісні — це по-справжньому вічна музика, перевірена століттями. Коли чуєш таке виконання та бачиш на сцені молодих, талановитих, енергійних виконавців, то стає зрозумілим, що класична музика — це творчість далеко не тільки для інтелектуалів–музикознавців. Це музика, яка проникне у будь-яке серце, і це пласт культури, який є взірцем майстерності для виконавців будь-якого музичного напрямку.

Після концерту спілкування з учасниками квартету з формату інтерв’ю перетворилось у жваву бесіду — спадало на думку, що переді мною герої роману Дюма — мушкетери, різні за віком і життєвим досвідом, різні за темпераментом, але зведені до купи спільною справою, яких об’єднало натхнення. Квартет має творчу львівську «прописку» — саме у Львові учасники колективу збираються для спільних репетицій.

— Ми не займаємось вивченням творів спільно, працюємо кожен окремо і збираємось лише для однієї–двох спільних репетицій, — говорить «баритональний тенор» (так його «кваліфікують» колеги) Роман Антонюк.

Артисти одностайно зійшлись на думці, що фахова професійна підготовка — це теж джерело натхнення для митця, який живе музикою. Фахівець не просто відчуває музичну матерію, він ще й знає, як її вдосконалити або ж правильно виконати, щоб донести до публіки істинний задум композитора й автора слів.

— Бути тенором — складна стежка, це постійна робота, це постійний догляд за собою: потрібно дотримуватися режиму харчування та сну, бути в гарній фізичній формі, — каже Роман Антонюк. — Та й репертуар слід добирати так, щоби вберегти голос від передчасного спрацьовування. Тренування голосу можна сміливо порівнювати зі спортивними тренуваннями — правильне навантаження потрібне щодня. Кожен твір має свою енергетику. В нас у репертуарі близько вісімдесяти творів — це твори, які ми виконуємо на концертах. Є ще чимало таких, що ми б хотіли виконати, плануємо, прислухаємось, аналізуємо — так би мовити, «ходимо колами» навкруг тієї чи іншої пісні, арії, щоб колись-таки прийняти рішення включити її до репертуару і почати над нею працювати.

Щороку додаємо десь із півтора десятка нових речей, щось «відкладаємо», до якогось твору знову повертаємось.

Крім арій із опер і старовинних романсів, на концерті прозвучали і «золоті хіти» 20-го століття: My Way з репертуару Френка Синатри чи «Бессаме Мучо» — їх, як правило, публіка впізнає з перших нот, і контакт із залом налаштувався миттєво. Загалом підбір репертуару, як сказав тенор Василь Понайда, відбувається за безкомпромісною схемою: виконується лише те, що до вподоби в першу чергу самим артистам. Тобто мірилом якості є власний музичний смак виконавців, але у разі з «Бельканто» це якраз гарний приклад того, що рівень музичної естетики артистів збігається зі смаками поціновувачів музики.

Артисти зізнались, що у кожного з них свої «сентименти» до Луцька. Наприклад, Василь Понайда одружений із лучанкою, а Роман Антонюк навчався у Луцькому училищі культури (нині — Інститут мистецтв Східноєвропейського національного університету).


Автор: Дмитро Ураєв, Андрій Роїк
Колективи: Квартет "Tenors BEl’CANTO"
Виконавці: Тарас Глова, Роман Антонюк, Василь Понайда, Трохимук Роман
Концертний зал: Концертний зал Луцького Обласного академічного муздрамтеатру ім. Т. Г. Шевченка
Джерело: vidomosti-ua.com



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
110219_702.jpg