Естафета поколінь | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Естафета поколінь
Естафета поколінь
У Києві відбувся Х Всеукраїнський конкурс юних піаністів імені Володимира Пухальського
8 грудня 2017, п'ятниця
Поширити у Facebook

В цьому творчому змаганні взяли участь 92 вихованці музичних шкіл столиці та 10 областей України. Мета конкурсу (його засновником ще в 1999 р. став Київський міський методичний центр закладів культури та навчальних закладів) - виявлення і підтримка юних виконавців-початківців, а також привернення уваги до неординарної і багатогранної постаті Володимира В’ячеславовича Пухальського – видатного діяча української музичної культури, піаніста, педагога, композитора, засновника Київського музичного училища та першого ректора Київської консерваторії (нині – Національна музична академія України).

Вагомий внесок у справу увічнення пам’яті фундатора системи музичної освіти в нашій країні робить колектив Київської дитячої музичної школи №33 ім. Володимира Пухальського на чолі з директором Любов’ю Данченко, яка вже багато років поспіль надає свою залу для конкурсних прослуховувань.



Долучилася до проведення цьогорічного конкурсу і Національна музична академія України, яка надала свою Велику залу для урочистої церемонії нагородження і заключного концерту переможців.

- Ми свято шануємо пам'ять про першого ректора Консерваторії Володимира Пухальського, щороку проводимо меморіальні заходи біля його могили на Лук’янівському цвинтарі, у наукових збірках закладу публікуються нові матеріали про життя і творчість цього видатного музиканта і громадського діяча, - підкреслив ректор НМАУ Володимир Рожок. І запропонував провести наступний конкурс під патронатом Академії, щоб підняти його престиж і дати можливість юним піаністам відчути смак гри на найкращих концертних роялях провідних світових виробників С.Beсhstеin і Steinwаy.

Змагання юних піаністів проходило у два тури за трьома віковими категоріями (7-9, 10-12 і 13-15 років). На першому турі обов’язковим для всіх учасників було виконання поліфонічного твору Йоганна Себастьяна Баха, класичної сонати (для молодшої групи – варіацій), інструктивного етюду та п’єси українського композитора, на другому – мініатюри композитора-романтика, будь-якого опусу норвезького композитора Едварда Гріга (цього року відзначають 110-ту річницю з дня його смерті) і твору за вибором конкурсанта.

Складна, як для юного віку музикантів, програма не відлякує охочих взяти участь у конкурсі. Навпаки, з кожним роком кількість його учасників зростає, розширюється географія. Так, переважну більшість цьогорічних учасників (80!) становили кияни, а решта 12 представляли великі і малі міста України: Дніпро, Харків, Одесу, Херсон, Миргород (Полтавська область), Хмільник (Вінницька область), Первомайськ (Миколаївська область), Кролевець (Сумська область), Заставну (Чернівецька область), Андрушівку (Житомирська область). Майстерність конкурсантів оцінювало журі на чолі з доктором культурології, професором Сергієм Волковим, який має значний досвід організації музичної освіти в Україні та викладання фортепіано в КССМШ ім. М.В. Лисенка, КІМ ім. Р.М. Глієра та НМАУ.

Володарем Гран-прі та спеціального призу «Надія» став семирічний учень київської ДМШ №21 Олександр Федюрко, перше місце в молодшій групі посіли Катерина Пишнюк (КДМШ №3 ім. В. Косенка) та Крістіна Авалян (КДМШ №4), друге – Ксенія Муравйова (ДМШ імені С. Турчака, м. Київ), третє – Ксенія Можаєва (КДМШ №21). Призові місця в середній групі розподілили таким чином: перше місце виборов Дмитро Кущ (КДМШ №20), друге розділили Катерина Єлісєєва (КДМШ №3 ім. В. Косенка) та Альбіна Шумакова (ДМШ №11 м. Одеси), третє присудили Маргариті Покидало (КДМШ №3 ім. В. Косенка). У старшій групі перше місце журі вирішило не присуджувати, друге поділили Анна Мальченко (КДМШ №4 ім. Д. Шостаковича) та Анастасія Плішко (КДМШ №7 ім. І. Шамо), третє – Олександр Корнута (КДМШ №21) та Анна Костик (КДМШ №5).

- Конкурс піаністів імені Володимира Пухальського є дуже складним мистецьким змаганням, в основу якого покладено міжнародні стандарти. Він розрахований на обдарованих дітей, які навчаються у спеціалізованих музичних школах і школах мистецтв, - зазначив голова журі С. ВОЛКОВ. - Вивчити сім різнопланових творів для двох турів – це досить складно для юних музикантів, особливо наймолодшої вікової категорії. Тому головним завданням журі було виявити тих дітей, які вміють не тільки впоратися з технічними завданнями, а й наділені естетичним смаком і творчим мисленням. Як говорив видатний український філософ Григорій Сковорода, «беріть вище – отримаєте середину». Навіть ті, хто не пройшов у другий тур, взяли досить високу виконавську планку, а значить - їх чекає велике майбутнє на шляху до вершин музичного мистецтва.

Нагадаємо, Конкурс ім. В. Пухальського дав путівку в життя багатьом юним піаністам, серед яких нині вже титуловані музиканти - Антоній Баришевський, Олексій Канке та інші, чиї виступи сьогодні є окрасою концертних залів України і світу. Символічно, що переможці цьогорічного конкурсу отримували нагороди з рук своїх старших колег – лауреатів конкурсу Пухальського попередніх років Костянтина Товстухи, Марії Петрової і Марії-Луїзи Плєшакової, які ще зовсім недавно робили перші кроки до музичного Олімпу. Своєрідна естафета поколінь показала, що справа підготовки майбутніх професійних музикантів України, якій Володимир Пухальський присвятив все своє життя, продовжується.                                                 +



Автор: Олена ЩЕРБИНА
Навчальний заклад: Національна музична академія України ім. П.І. Чайковського
Конкурс (фестиваль): Всеукраїнський конкурс юних піаністів імені В. В. Пухальського
Джерело: Газета "День"



Інші:

У Харкові, вперше від початку повномасштабної війни, публіка побачила балет «Собор Паризької Богоматері»
П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
3.jpg