Оперні дебати | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Оперні дебати
Драган Олександр
Оперні дебати
Що розповіли під час громадських обговорень кандидати на посаду гендиректора-худкерівника Львівської опери
21 лютого 2017, вівторок
Поширити у Facebook

Після того, як Мінкульт назвав імена претендентів на посаду гендиректора-худкерівника Львівської опери ініціативна група працівників театру організувала громадські обговорення, на які були запрошені усі сім кандидатів.

Прийшло п’ятеро. Четверо з яких відмовились проголошувати свою програму, посилаючись на закон та страх плагіату. Чинний художній керівник театру Василь Вовкун не зміг прийти через поїздку до Києва, Євген Лавренчук перебуває закордоном.

Проте навіть у такому, скороченому вигляді можна було скласти уявлення про пріоритети кандидатів та про те, як вони уявляють собі проблеми, що існують в театрі.

ZAXID.NET обрав найцікавіше з того, що пообіцяли кандидати змінити на краще у найбільшому театрі нашого міста. Тим більше, що уже 21 лютого в Мінкульті засідає комісія, яка назве трьох претендентів з семи, які 22 лютого у Києві презентують свої програми.

Директор філармонії у Хмельницькому Олександр Драган керує філармонією 7 років.

Переважну частину часу, відведеного для презентації, він емоційно розповідав про те, що вдалося зробити й що ще заплановано.

Олександр Драган

Але у Хмельницькому. Про Львів розповідати відмовився, проте основною проблемою театру він вважає недостатню кількість прем’єр. Колишній студентський мер Львова обіцяє запрошувати на посади своїх заступників тих, хто, за його словами, є «кращим за нього».

А ще він зазначив, що за час його керування прибутки філармонії, яку він очолює, зросли в 10 разів. Тож і кошти на нові постановки він готовий спробувати заробити, а не просити у Мінкульту.

Колишній голова постійної депутатської комісії з питань культури, духовного відродження, архітектурної спадщини та засобів масової інформації ЛОР, соліст Опери Роман Ковальчук не так нарікав на проблеми у театрі, як на недосконалість закону про вибори керівників. Він також відмовився оприлюднити програму, проте пообіцяв підписати колективний договір, який буде містити багато з запланованого у програмі.

Роман Ковальчук

За його словами театр має виконувати виховну функцію і стати «духовно-мистецьким центром цієї країни». Творчий склад Роман Ковальчук чіпати не збирається, проте готовий створити два нових відділи: міжнародного менеджменту та маркетингу, та фінансовий, який має аналізувати ситуацію в театрі та доповідати про неї директорові.

Також важливою проблемою у театрі вважає роботу з іноземними мовами, адже «французи чи поляки на наших виставах не впізнають свою рідну мову».

Музикант оркестру, ударник та профспілковий активіст Олег Федик теж програми не представляв. Проте розповів, що у ній є «детальний план заробляння коштів, є питання про мотивування персоналу та про системи преміювання артистів».

Олег Федик

Федик планує розширити творчий склад до 2 повних складів, а от 50-70% адміністративних працівників звільнить за непрофесіоналізм. Щоб вчитися на власних помилках, планує запровадити відеозапис.

Своєю чеснотою вважає брак стажу на посаді керівника. Він має диплом з «управління неприбутковими організаціями на прикладі Оперного театру».

Директор БО «Представництва» ПАТ «Іскра», член правління ПАТ «Іскра» у теперішньому та скрипаль у минулому Орест Щудло наголошує, що «набуте в мистецтві переніс в бізнес». Тепер він, виглядає, планує набуте у бізнесі перенести в мистецтво.

Орест Щудло

Програми Щудло не представив, проте назвав багато цифр. 87% фінансування опери – це дотації держави. У Ла Скала – 37% дотацій. Театр заробляє, за словами кандидата, ₴11,8 млн. Цю цифру Орест Щудло планує збільшити до ₴20-22 млн.

Щудло планує збільшити продаж квитків, серед інших способів заробітку називає прокат костюмів, продаж трансляцій, сувеніри, оренду тощо.

Артист балету Олег Петрик – єдиний, хто наважився презентувати свою програму. Загалом він виглядав найкраще підготовленим кандидатом. Численні схеми, діаграми та інфографіка презентували не лише актуальні проблеми в театрі, але і плани на їх вирішення.

Олег Петрик

Усі проблеми Петрик поділив на глобальні (які не можливо вирішити без допомоги держави) та локальні (які можна вирішувати самим). Він презентував програму «першого дня», «першого року» та розвитку на п’ять років.

«Я в театрі двадцять років, і боляче дивитися, як вбивають таланти…», - наголосив він. Олег Петрик вважає, що у театрі склалась критична ситуація, балетна трупа практично знищена, а адміністрація діє непрофесійно.

Після виступів кандидатів розпочались дебати, першим питанням на яких саме і стала оцінки діяльності театру зараз. Відповісти конкретно наважились лише Петрик і Федик. Перший заявив про повну неспроможність заступників гендиректора виконувати свої обов’язки та про неадекватний стан, у якому вони часто перебувають другий – про тиск на колектив за допомогою короткотермінових контрактів та про людей, які змушені були залишити Оперу. Серед них, наприклад, успішні в Європі диригенти Оксана Линів та Андрій Юркевич.

На не менш гостре питання поєднання двох посад в одній толком так ніхто і не відповів. До речі, хоча конкурс і оголошений на посаду гендиректора-худкерівника, одну з посад обіймає Василь Вовкун, і поки контракт не закінчиться, новий обраний керівним може бути лише генеральним директором.

Прозвучало вголос і питання, яке зазвичай щодо Опери можна почути лише у кулуарах: чи буде проведений аудит та чи будуть покарані корупціонери? Олександр Драган та Олег Федик аудит обіцяють. Роман Ковальчук конкретної відповіді не дає. Орест Щудло радить звертатись у відповідні інстанції. Олег Петрик вважає, що аудит є необхідним і на його основі аудиту треба «ліквідувати фактори та суб’єкти», які допускали корупцію.


Діячі мистецтв: Олександр Драган
Концертна організація: Львівський Національний академічний театр опери та балету ім.С. Крушельницької
Джерело: Zaxid.net



Інші:

Вечір аргентинського танго в Національній опереті України!
Другий сезон національного благодійного проєкту "ОДА СТІЙКОСТІ" відкриє концерт у Хмельницькому
Хор “Гомін” і TEATR.org.ua передали 25 автомобілів ЗСУ
У Хмельницькому відбудеться прем'єра культурно-благодійного проєкту "Ода стійкості"
У Києві презентували повну версію рок-опери "Міф про козака Василя Сліпака"
Мар’яна Мазур, солістка Львівської опери перемогла на Міжнародному конкурсі у Польщі
КНИЖКОВИЙ ФЕСТИВАЛЬ «ФУНДАМЕНТ: ІСТОРІЇ ПРО КУЛЬТУРУ»
У Хмельницькому відкрилась масштабна виставка «Слава Героям! Хмельниччина»
Презентовано трейлер документального фільму «ЛІНІЯ ВОГНЮ»
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Продовжується прийом творів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026 року
У Чернігові пройде перший Всеукраїнський музичний фестиваль «BRAMA CLASSIC»
Про що мовчать "Співаючі": Львівська опера відзначає 125-ліття виставкою Сергія Савченка
Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
      © 2008-2025 Music-review Ukraine