Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики” | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики”
Юрійчук Надія Анатоліївна
Сидоренко Максим
Рой Тамара
Огляд концерту: Вечір органних дуетів “Перлини світової музики”
Концерт Надії Юрійчук та Максима Сидоренко
12 січня 2009, понеділок
Поширити у Facebook
Більшість слухацької аудиторії знають орган, як інструмент сольний і в деяких випадках як акомпануючий. Проте 12 січня на сцені Національного будинку органної і камерної музики відбувся, без перебільшення, певний музичний перформанс.

“Вечір органних дуетів” таку назву отримав цей концерт. А публіка з непідкупною зацікавленістю чекала на появу виконавців, двох органістів.

Декілька слів про виконавців:

Це солістка Дніпропетровського будинку органної і камерної музики, лауреат та дипломант міжнародних конкурсів, Надія Юрійчук, та соліст Національного будинку органної і камерної музики, лауреат міжнародних конкурсів Максим Сидоренко. У концерті, також, приймала участь лауреат міжнародного конкурсу Тамара Рой (флейта).

Музиканти підготували програму, яка складалася з популярних творів для більшості слухацької аудиторії в оригінальних перекладеннях та, навіть, оригінальних творів для двох органістів. Отже!

Першим твором дуету органістів стала Соната ля мажор Й.К.Баха, улюбленого сина Й.С.Баха. Старовинна барочна соната, поєднання техніки і мелодійності. Вона, чи не найкраще передає характер своєї епохи. Впродовж виконання твору відчувалася як зконцентрованість та і, часом,схвильованість музикантів.
Солістка Дніпропетровського будинку органної і камерної музики Надія Юрійчук(орган) та соліст Національного будинку органної і камерної музики Максим Сидоренко(орган)

Продовжила програму Фантазія фа мінор “Для механічного годинника” В.А.Моцарта. Цікавим є той факт що композитор у дев’ятирічному віці навчався у Й.К.Баха, який також вважався вундеркіндом свого часу.

У творі П. Ебена “Мутація” дует органістів перетворився у поєднання органу та фортепіано. Партію фортепіано виконував Максим Сидоренко.

Це було дійсно сміливе рішення - у відділенні концерту, яке складалося виключно з творів старих єпох, зробити вкраплення сучасності.

Одразу було зрозуміло за гармоніями акордів, короткими репліками та достатньо вільними імпровізаціями між солістами, що твір є втіленням саме концептуальної моделі композиції.

Перше відділення виконавці завершили трьома частинами з сюїти “Пер Гюнт”, найвідомішого твору Е. Гріга: “Ранок”, “Танок Анітри”, “У печері гірського кололя”. У тій кількості перекладень, які існують у музичній літературі для різних інструментів та складів, цей твір можна, без перебільшення, вважати універсальним.

У другому відділенні панував романтичний настрій, адже для слухацької аудиторіі наступні твори були не менш відомими – це, безперечно, Увертюра до опери “Вільгельм Телль” Джоакіно Россіні і “Танок Смерті” Каміля Сен-Санса.

Досить незвичними можна вважати звучання цих творів. Рахуючись зі специфікою органу і його тембральними окрасами, регістрами – вухо не завжди сприймало за належне окремі фрагменти. Можна навіть припуститися думки у деякії алегоричності виконання цих творів. Але наврядчи їх можна віднести до ряду гумористичних...

Слід зазначити, що у концерті, окрім дуетних творів, обидва виконавці продемонстрували і свої сольні якосні.

У виконанні Надії Юрійчук прозвучала Токката і Фуга ре мінор Й.С. Баха - найвідоміших з творів композитора, що є невід’ємною частиною концертного репертуару органістів світу. З перших нот одразу відчулася особливість інтерпретації виконавця у достатньо аскетичному і часом, навіть, прагматичному звучання. Крізь музичний тематизм прослуховувалися більшість голосоведінь, насолоджуючись великою палітрою тембральних фарб інструменту. Без перебільшення слід визнати, що це виконання було більш доцільно до ідеї звучання поліфонічних творів, зокрема Й.С.Баха, на відміну від більш розповсюдженого на пострядянському просторі романтичної манери інтерпретації.
Надія Юрійчук(орган)

В свою чергу Максим Сидоренко продемонстрував разноплановість музичного дарування виконавши “Три хоральні прелюдії” Дж. Міччела. З джазових елементів та своєрідної манери гри виконавня класичний орган в храмі перетворився на його різновид – Хаммонд-орган. У прелюдіях відчувалися мотиви з міста джазу – Нового Орлеану. А у схожій на маленьке оркестрове дійство, останній прелюдії, чітко прослуховувалися теми з “Вестасайдської історії” Леонарда Бернстайна, який ймовірно вплинув на композитора наразі у цьому творі.
Максим Сидоренко(орган)

На закінчення концертної програми на сцені Будинку органної і камерної музики утворилося оригінальне тріо: флейта (Тамара Рой), орган (Надія Юрійчук) і фортепіано (Максим Сидоренко). Прозвучали одразу два твори Астора П’яццоли. Цей союз у співвідношенні романтичного звучання флейти, активно-ритмічної гри Максима Сидоренка і надлегкого аккомпанементу органу часом передавав достатньо строкато ідею композицій.

Цей тонус як найкраще панував у останньому штриху концерту – Арії Й.С.Баха, яку тріо виконало на біс, а твір було виконано у авторській редакції. Рахуйте самі – перша частина твору пройша у звичній інтерпретації у виконанні флейти та органу, але у другій, несподівано динамічними пассажами пронизували джазові репліки фортепіано. Музичний перформанс було закінчено під гучні овації публіки!

Тамара Рой(флейта), Надія Юрійчук(орган),  Максим Сидоренко  (орган). Фото: Сергій Пірієв


Автор: Олександр Пірієв
Фото: Сергій Пірієв
Виконавці: Надія Юрійчук, Максим Сидоренко, Тамара Рой
Концертна організація: Національний будинок органної та камерної музики України
Концертний зал: Концертний зал Національного будинку органної та камерної музики України





Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
100724_07.jpg