Зразок експериментального барокового мистецтва | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Зразок експериментального барокового мистецтва
Зразок експериментального барокового мистецтва
31 травня, субота
Поширити у Facebook

В межах Українського АРТ ХАБу «Мистецька ФОРТЕЦЯ» на Loft Stage «Схід Опера» відбулася всеукраїнська прем’єра вистави «Гордий бранець» Джованні Баттіста Перголезі

Цей масштабний проєкт реалізовано завдяки спільній роботі оперної студії Харківського національного університету мистецтв ім. І. П. Котляревського та Харківського національного театру опери та балету імені М. В. Лисенка. У головних ролях виступили викладачі та студенти різних курсів університету, що надало виставі особливої свіжості та юнацької енергії.

Перед початком прем’єри ректорка ХНУМ Наталія Говорухіна висловила подяку театру за всебічну підтримку й співпрацю. Вона наголосила, що, незважаючи на виклики, спричинені повномасштабною війною і переходом на онлайн-навчання, робота оперної студії не припинялася. За останні три роки студія поставила шість вистав — унікальний показник серед українських оперних студій.

Опера «Гордий бранець» раніше не ставилася в Україні й досить рідко виконується у світі. В Італії її можна побачити переважно на фестивалі у рідному місті Перголезі. Цей твір, написаний молодим композитором, що помер у 26 років, вважається зразком експериментального барокового мистецтва. Прем’єра відбулася 28 серпня 1733 року в театрі Сан-Бартоломео, а оперна інтермедія до неї - «Служниця-пані» - дала початок опері-буфа.

Проректорка ХНУМ, докторка мистецтвознавства Юлія Ніколаєвська розповіла про унікальність постановки: партитура була знайдена в бібліотеці консерваторії Перголезі, яка довго залишалась недоступною для широкого загалу. Її не можна було просто завантажити в інтернеті, а адаптація під студентський оркестр потребувала місяців кропіткої роботи молодих композиторів.

Ще однією собливістю вистави стало те, що в оркестрі використовується басовий різновид лютні - теорба. Партію на цьому інструмені виконує аспірант університету Ігор Тарновецький, який до того ж є солістом Національного будинку органної та камерної музики (Київ) та одним з композиторів, що працював над партитурою.

У головних партіях публіка побачила Кирила Тищенка (Сострате), Марію Гулідову (Металче), Вероніку Мостову (Вирідате), Наталію Полікарпову (Розмена), Анастасію Литвин (Мічизда) та Лілію Авраменко (Еріклея).

Цього дня відбувся успішний дебют диригентки-постановниці Анастасії Шнирьової.

Режисером-постановником вистави став головний режисер театру, заслужений діяч мистецтв України Армен Калоян. Музичний супровід забезпечив студентський симфонічний оркестр ХНУМ (художній керівник та головний диригент Юрій Дяченко).

У постановці також взяли участь артисти допоміжного складу Схід Опера.

Вистава отримала дуже теплий прийом: глядачі щедро підтримували виконавців оплесками, дарували квіти і висловлювали щирі слова подяки за яскраве й майстерне виконання.

Наступного дня, 27 травня, опера була зіграна на сцені Харківської опери у форматі державного іспиту. Склад виконавців дещо змінився, але всі студенти успішно продемонстрували свої вміння та знання.

Кирило Тищенко виконував партію Сострате, Вероніка Мостова Вирідате. Інші образи втілювали Оксана Гасан (Металче), Анна Аржанова (Розмена), Анна Цьома (Мічизда), Ксенія Орєхова (Еріклея).

Прем’єра «Гордого бранця» стала справжньою подією в мистецькому житті Харкова та всієї України, поєднавши класику та молодість, традиції та сучасний підхід. Втаємо всіх учасників і бажаємо подальших творчих успіхів!














Фото: Тетяна Юрченко
Концертна організація: Харківський національний академічний театр опери та балету імені М.В. Лисенка



Інші:

«Летюча миша»
Враження про виступ відомого маестро Юрія Янка у Хмельницькому
«Вам даруємо ми серенаду»
У вестибюлі станції харківського метрополітену "Ярослава Мудрого" 12 грудня у межах проєкту "Voice of Life" зазвучало піаніно «Україна», врятоване з Бахмута
«Шопеніана»
Музика, що дарує радість, тепло й світло
Чарівні мелодії мюзиклів
Симфонія української душі: світла музика Наталії Боєвої
«Штраус Ґала»
Враження про «Концерт при свічках»
МУЗИКА ЯК ШЛЯХ ДОДОМУ (майже музичний есей)
«Чарівний світ Андерсена»
Чарівно та яскраво
Легендарна «Травіата»
«Собор Паризької Богоматері» - балет
Найпопулярніші зимові хіти та різдвяні гімни
Код всеосяжної любові
Вічна балетна класика: на сцену Київської опери на Подолі повернулася «Жізель»
Європейська класика
Опера-казка «Три мішки хитрощів»
Шлюбний вексель» - нове звучання
Закарпатська обласна філармонія - ювіляри!
Перший музичний фестиваль пам'яті Олександра Володимировича Козаренка відбувся!
Оперна посмішка
Цьогоріч музика Лятошинського звучала на головних сценах Європи, США і Латинської Америки
Фантасмагорично-символічна «Мавка»
Балетні мандри до світу мрій
“Іду берегом моря, летять шахеди, працює ППО, а на зустріч – мій студент”
Концерт світла, сили та натхнення
Зворушлива подія
Музична розрада
Хор-свято, хор-радість, хор-театр…
Концерт «Duo Aeterna»
«Птах на горищі» в херсонському укритті
Мелодії миті
Український театр підкорює Європу
Запорожець за Дунаєм
Чарівна музика Йоганна Штрауса
Музики при свічках
Ансамбль Alter Ratio у європейському турне: сучасні голоси України звучали в Берліні та Гаазі
      © 2008-2025 Music-review Ukraine



File Attachment Icon
498227034_1144838060782793_4476314233712445590_n.jpg