Унікальні звуки | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
Унікальні звуки
Зільберман Юрій Абрамович
Унікальні звуки
22 грудня увійде в історію Київського інституту музики імені Р.М. Глієра як унікальний день
26 грудня 2016, понеділок
Поширити у Facebook

В Інституті музики імені Р.М. Глієра відбувся державний іспит, на якому випускники грали на роялі Steinway & Sons, що його музичний навчальний заклад одержав тиждень тому.



Якщо згадати майже 150-річну історію цього першого в Україні професійного музичного навчального закладу, то виявляється цікава тенденція. З початку його існування міська влада доволі активно підтримувала музичне училище. Наприклад, у щорічному Звіті за 1872 р. можна побачити, що міська Дума надала училищу землю для будівництва навчального корпусу: «Взагалі Дирекція знайшла багато співчуття ба навіть сприяння у мешканців Києва і вважає для себе приємним обов’язком висловити свою щиру вдячність: по-перше, всім мешканцям міста Києва в особі міської Думи, які з такою люб’язністю поступилися Київському відділенню 793 кв. сажнів пустопорожньої землі, суміжної з садом Товариства...» (Звіт за 1872 — 1873 рр., с. 13 — 14). Щоправда, майже сорок років по тому, коли 1915 року Р.М. Глієр, на той час директор Київської консерваторії, звернувся по допомогу до міської влади, щоби додати до наявних 200 тисяч рублів ще 150 тис. для побудови великого залу на 1500 місць, — Дума відповіла відмовою.


Стан же роялів музичного училища був доволі плачевним, тому, наприклад, коли фабрикант роялів Юліус Блютнер подарував училищу два концертних роялі Bluthner, то дирекція Київського відділення присвоїла Юліусові Блютнеру (на підставі ст. 13 Статуту КВ) звання довічного дійсного члена Відділення.

— Сьогодні, коли фірм із виробництва роялів у світі дуже багато, рояль Steinwаy (Нью-Йорк, Гамбург) можна назвати універсальним, — розповідає Юрій ЗІЛЬБЕРМАН, генеральний директор Міжнародного конкурсу молодих піаністів пам’яті Володимира Горовиця, проректор Київського інституту музики імені Р.М. Глієра. — Ми запросили провідні фортепіанні конкурси Європи та світу, щоби з’ясувати: наскільки необхідний рояль саме Steinway. Відповіді не забарилися: Steinway використовують конкурси Вена Клайберна (США), Паломи О’Ши, Сантандер (Іспанія), Ферруччо Бузоні (Італія), Роберта Шумана, Ференца Ліста (Німеччина). Steinway & Sons — таки унікальний! Недарма Володимир Горовиць возив свій рояль Steinway у міста і країни, де він концертував.

Звичайно, ми навіть мріяти не могли про такий подарунок. Гадаю, «приносити подяку» Департаменту культури — це образити їх. Адже для того щоб КІМ ім. Р.М. Глієра зміг одержати такий цінний подарунок, керівництву Департаменту довелося витратити сотні годин на нескінченні перемовини з депутатами міської ради, погодження, умовляння, ба навіть, що гріха таїти, буквально «стояння на колінах»...

До речі, студенти-піаністи вперше мали можливість грати на чудовому інструменті, і, з їхніх слів, гранд-рояль допомагав молодим музикантам успішно скласти державний іспит. А ще 22 грудня увійде в історію навчального закладу як унікальний день: із Японії прибули ще дев’ять ролів фірми «Ямаха». У січні 2017-го планується провести концерт кращих піаністів Інституту. Цього разу в ньому візьмуть участь лише найкращі виконавці, які засвідчили перед авторитетною комісією свої високі художні й технічні пріоритети.


Автор: Тетяна Поліщук
Фото: Руслан Канюка
Діячі мистецтв: Юрій Зільберман
Навчальний заклад: Київський інститут музики імені Р. М. Глієра
Джерело: Газета «День»



Інші:

П'єр Оффре в Одесі
Віват, «Схід Опера»!
В Національній опереті України презентували нойз-драму «П’єса 22, або шлях Героя»
"Симфонія тривалістю в життя" триває
«Травіата»: дивує та зачаровує…
На концерті класичної музики у Калуші музиканти зібрали для ЗСУ понад 25 тисяч гривень
125 років натхнення, витонченості та мистецтва!
VIVERE MEMENTO!
"Оранта" виконала твори Дмитра Бортнянського з нагоди 200-ліття його упокоєння
Київські солісти з юнацьким завзяттям
Музичний шедевр пролунав у Харкові
Вистава, яка об’єднала митців Києва, Дніпра, Одеси та Харкова
Новий сезон в Одеській філармонії
Новий концертний сезон обласної філармонії розпочався українською класикою
Юлій Цезар і Со у бомбосховищі: про постановку опери Ґеорґа Фридриха Генделя на Зальцбурзькому фестивалі 2025
ТРИ СИМФОНІЇ ГАЙДНА У ФІЛАРМОНІЙНОМУ ЦЕНТРІ: МУЗИКА, ЩО ДАРУЄ СВІТЛО
Перса юної Джульєтти та Ромео-акробат: одеська Музкомедія поновила легендарну рок-оперу
“Слава Україні!” підхопили 250 тисяч глядачів: одеські музиканти ВМС підкорили фестиваль в Едінбурзі
У Чернівцях відродили оперу «Креонт», яка 250 років вважалася втраченою
Хто ми, ким були і ким ще можемо стати…
У Харкові вперше в Україні зазвучали п'ять органів одночасно: як це було
"Тут буде сад": як у театрі "Нафта" створили танцювальну виставу, для якої актори брали уроки із жестової мови
Прем’єра фільму «Сірник у копиці сіна» (Match in a Haystack)
У Києві презентували український аналог complete works – повний цикл камерних симфоній Євгена Станковича
Новий погляд на «Травіату»
"Тигролови" у Нью-Йорку: на Бродвеї пройшли драматичні читання українського мюзиклу
Враження про відкриття «Схід Опера Фест – 2025»
Органна зала у полоні мрій, марень й казкових образів
Повернення опери після 300 років забуття
Куточок Італії у… Харкові
Концерт-перформанс «Я люблю тебе» ( Je t’aime)
ПІДСУМКИ 27-Ї «МЕЛЬПОМЕНИ ТАВРІЇ»
Фантастичне Чарівнолісся
Івано-Франківська філармонія розпочала 86-й концертний сезон
Голос епохи у рок-опері: Київська опера відкрила новий сезон виставою «Патріот»
"Оксамитовий сезон" в Одеській опері: як завершився Х Міжнародний фестиваль мистецтв
«Харків Опера» офіційно відкрила свій 150-й театральний сезон
Запорізька філармонія поєднала в Grand Concert'і зал і сцену
Міфи і сучасність "Готелю Метаморфозис": Зальцбурзький фестиваль 2025
Відбулась урочиста прем’єра фільму «Медовий місяць»
      © 2008-2025 Music-review Ukraine